KKomputer i Internet
Pozycjonowanie szerokie - co to takiego? Jak działa?
21 listopada 2019
Pozycjonowanie szerokie staje się coraz częściej wdrażaną strategią. Wynika to z faktu, że w ten sposób, w dość krótkim czasie można wygenerować spory ruch na stronie i stosunkowo łatwo uplasować się w topowej dziesiątce wyników wyszukiwania. Jakie są zalety pozycjonowania szerokiego?
W pierwszej kolejności zacznijmy od wyjaśnienia najważniejszej kwestii - czym właściwie jest pozycjonowanie szerokie? W ramach tej strategii, pozycjonowaniu podlega fraza złożona z kilkudziesięciu słów, zupełnie inaczej niż ma to miejsce w pozycjonowaniu tradycyjnym, gdzie kładziony jest nacisk ledwie na klika słów. Jak to działa w praktyce? Grupa słów tworzy long tail - długi ogon.
Jak działa pozycjonowanie szerokie?
Gdy osoba szukająca konkretnego produktu wpisze frazę "czapka zimowa", nie ma szans na otrzymanie linku do strony, która oferuje interesujący ją towar. W takiej sytuacji, zapytanie podlega doprecyzowaniu i przyjmuje postać "czapka zimowa męska Adidas czarna". Tak skonstruowana treść daje znacznie większe szanse na szybkie dotarcie do właściwego produktu.
Jakie zalety przedstawia pozycjonowanie szerokie?
Ważną informacją jest fakt, że pula długich ogonów jest bardzo obszerna. W praktyce sprawia to, że sklep często gości w topowej dziesiątce wyników wyszukiwania. Należy jednak podkreślić, że w przeważającej większości przypadków, wyszukiwane są krótkie frazy. Jaki jest zatem sens pozycjonowania szerokiego? To proste - taka strategia szybko przekłada się na wzrost sprzedaży.
Osoby, które używają zapytań w formie krótkich fraz, najczęściej wykonują "rekonesans" rynku - oglądają, planują zakup. W przypadku długich ogonów, klient zwykle nastawiony jest na zakup danej rzeczy, więc wizyta na stronie sklepu internetowego, najczęściej kończy się transakcją kupna-sprzedaży.
Nie bez znaczenia jest fakt, że w pozycjonowaniu szerokim panuje znacznie mniejsza konkurencja. Dzięki temu, łatwiej jest "wskoczyć" do topowej dziesiątki i wygenerować ruch na stronie. Zamierzony efekt jest szybciej osiągany, a nie trzeba chyba tłumaczyć, jak wiele korzyści stwarza taka sytuacja.
Nie bez znaczenia są też niższe koszty pozycjonowania. Frazy ogólne wykorzystywane są przez wiele firm, zatem proces pozycjonowania jest dłuższy i wymaga więcej wysiłku. Nie może pozostać to bez wpływu na cenę. W sytuacji, gdy panuje mniejsza konkurencja, pozycjonowanie jest znacznie szybsze, a zatem - także tańsze.
Pozycjonowanie szerokie - o czym należy pamiętać?
Trzeba jednak wiedzieć, że nie każdy skorzysta z takiej strategii. Pozycjonowanie szerokie jest możliwe do wdrożenia, pod warunkiem, że na stronie znajduje się dużo treści. Wynika to z mechanizmu działania wyszukiwarek, które oceniają stronę pod względem odpowiedzi na zadane zapytanie. Jeżeli treści jest mało, wyszukiwarka nie może stwierdzić, czy dana strona udziela wystarczająco wyczerpującej odpowiedzi.
Taka technika sprawdzi się w przypadku dużych sklepów, które oferują szeroki i głęboki asortyment lub wiele usług. Jeżeli na stronie oferowanych jest kilka produktów, lepiej postawić na krótkie frazy.
0Komentarze