KKomputer i Internet
Jak zdobyć przewagę nad konkurencję w e-commerce? Wystarczy wdrożyć monitoring cen
25 kwietnia 2022
Twój e-commerce ma intuicyjną i świetnie spozycjonowaną stronę internetową, ale wciąż nie generuje satysfakcjonujących zysków ze sprzedaży? Twoja konkurencja ma bardziej atrakcyjną ofertę, a Ty nie możesz nadążyć za zmianami cen i wciąż pozostajesz jednym z droższych sklepów na rynku? A może boisz się zejść z marżami poniżej poziomu opłacalności? Wszystkie te problemy rozwiąże automatyczny monitoring cen. Dowiedz się, w jaki sposób pomoże Ci stworzyć atrakcyjną cenowo ofertę dla klientów, a jednocześnie zoptymalizuje zyski ze sprzedaży.
Duża konkurencja – duży problem
Liczba sklepów internetowych nieustannie rośnie i trend ten nie odwróci się. Konkurencja będzie coraz większa, a co za tym idzie – coraz trudniej będzie się wybić na jej tle i stać się pierwszym wyborem klientów e-commerce’ów. Wynika to z coraz większej trudności w manualnym monitorowaniu cen na rynku. Rosnąca liczba konkurencji oraz jej dynamiczne działania w zakresie polityki cenowej sprawiają, że nie sposób jest być na bieżąco ze wszystkimi zmianami i oferować klientom atrakcyjne oferty. Rozwiązaniem tego problemu są narzędzia do automatycznego monitoringu cen.
Automatyczny monitoring cen – jakich informacji Ci dostarczy?
Automatyczny monitoring cen dostarczy wszystkich niezbędnych informacji na temat bieżących cen w konkurencyjnych sklepach w czasie znacznie krótszym niż manualna praca. Dzięki działaniu systemu dowiesz się:
- z iloma podmiotami na rynku musisz bezpośrednio konkurować;
- jak prezentują się Twoje ceny na tle cen konkurencji;
- jakie pozycje w rankingach porównywarek cenowych zajmują Twoje oferty;
- czyje oferty są aktualnie najtańsze.
Po co Ci te informacje?
Są one niezbędne do podejmowania właściwych i świadomych decyzji cenowych. Niekiedy wystarczy zaledwie groszowa obniżka cen, aby wyprzedzić konkurencję i zrealizować założenia polityki cenowej. Co więcej, nierzadko okazuje się, że możesz pozwolić sobie na podwyżkę marży bez obawy o utratę pozycji w rankingach porównywarek cenowych oraz klientów, którym zależy na najniższej cenie. Dzieje się tak wtedy, kiedy u konkurencji występuje brak towaru lub kolejna oferta w rankingu jest znacznie tańsza od Twojej i możesz pozwolić sobie zbliżyć się do jej poziomu.
Dlaczego ręczny monitoring cen nie zdaje egzaminu?
Wszystko przez ogrom danych, które trzeba zebrać i przeanalizować. Duża liczba konkurencyjnych sklepów i ich dynamiczne działania w zakresie zmiany cen oraz promocji i wyprzedaży sprawiają, że zebrane dane mogą stać się nieaktualne, jeszcze zanim przygotujesz raport i podejmiesz odpowiednie działania.
Tymczasem automatyczny monitoring cen może dostarczać Ci aktualne informacje nawet kilka razy dziennie. W ten sposób każda nie tylko możesz zawsze zareagować na działania konkurencji, ale też zawsze podejmować decyzje świadomie i na podstawie twardy rynkowych danych.
Artykuł partnera
0Komentarze